Tesztelés a Gyakorlatban

10.oldal www.tesztelesagyakorlatban.hu Az alábbi négy szempont figyelembe vétele elengedhetetlen a fejlesztési folyamat2 felgyorsítása érdekében úgy, hogy a minőségből1 ne veszítsünk: 1. Legyen egy jól meghatározott termékfejlesztési stratégia Minden vállalatnak és csapatnak az alapja, hogy rendelkezniük kell termék startégiával. A kidolgozott stratégia segítségével a csapat levonhatja a saját következtetéseit, amely segít felgyorsítani a termék fejlesztését. Első lépésként a cégeknek és a csapatoknak a piacot kell megismerniük és leginkább a célközönséget akiknek készítik a terméket. Ha ez a tudás, információ megvan, akkor sokkal könnyebb összpontosítani az ügyfelek igényeire. Acélközönségalapjánegyfejlesztőicsapat,éslegfőképpen a termékmenedzser, azUX/UI kollégákkal együttműködve elkezdhetik egy korai prototípus elkészítését. A cég bemutathatja ezeket a korai prototípusokat a célközönségnek, hogy első körben megismerhesse az új termék potenciálját. Ez a korai felhasználói bevonás segít a csapatnak, hogy újra azokra a szolgáltatásokra összpontosítson, amelyek valóban fontosak az ügyfelek számára. 2. Kövesd a lean & agilis vonalat a munkádban Ha a vállalati stratégia egyértelmű, akkor a legnagyobb fejlesztéseket meg lehet tenni a szoftverfejlesztő csoporton belül. Ha egy csapat olyan agilis módszert alkalmaz3, mint például a SCRUM vagy a KANBAN, akkor kialakíthat egy hatékony munkamódszert, még akkor is, ha a vállalat nem annyira elkötelezett az agilis környezet mellett. Legfontosabb a fókusz és az összpontosítás. Ha a fejlesztés, és a termék fókusz egyértelmű, akkor a csapat nagyszerű dolgokat érhet el. • Az első lépés a folyamat javításában az legyen, hogy csak olyan dolgokra koncentráljunk, amelyek igazán fontosak, és szüntessük meg a felesleges tárgyalásokat. Legfőképpen nagyobb vállalatokra jellemző, hogy mindenre megbeszélést szerveznek. A legtöbb témát, amire megbeszélést szerveznek, meg lehet oldani e-mailen vagy messengeren keresztül is. • Másodszor, a csapatoknak legyen egyértelmű a napirendje és legyen biztosítva, hogy a végeredmény elérésére tudjon koncentrálni. Legyenek például olyan tervezett megbeszélések a külső ügyfelekkel, amelyek a finomításra törekednek, arra, hogy a csapat jobban megismerhesse az igényeiket. • A következő javító lépés a függőségek, dependenciák kiküszöbölése, mint például más csoportokra vagy szolgáltatásokra támaszkodás. Ezegykihívást jelentő feladat a termékmenedzser Minden vállalat szeretne remek, és jó minőségű terméket nyújtani az ügyfeleinek. Eme l l e t t a cégeknek muszáj fejlődni, és gyorsabban szállítani anélkül, hogy veszítenének a minőségből. Ezért a vállalatok, de különösen a termék menedzserek, mindig próbálják optimalizálni a szoftverfejlesztési folyamatot, hogy az gyorsabbá váljon, de ne veszítsenek a minőségből és előnyt szerezzenek a vetélytársakkal szemben. Hogyan gyorsítható fel a fejlesztési folyamat

RkJQdWJsaXNoZXIy MTEyMzcyNw==